// you’re reading...

Fitness

Jak dobrać zajęcia fitness?

Zanim zdecydujemy się na zajęcia fitness warto zadać sobie pytanie co chcemy osiągnąć? Jaki cel sobie wyznaczyliśmy? gdy chcemy zrzucić kilka kilogramów dobrze by było wybrać zajęcia o mniejszej intensywności podczas których ćwiczenia wykonuje się w umiarkowanym tempie. Dzięki temu tętno utrzymuje się na stałym poziomie, co zmusza organizm do spalania tłuszczu. Zajęcia prowadzona w fitness klubach można podzielić na wzmacniające, wytrzymałościowe oraz rozciągające.

Zajęcia wzmacniające nastawione są na modelowanie sylwetki i wzmacnianie wybranych partii mięśni.

TBC- zajęcia ogólnorozwojowe, nastawione na wzmacnianie wszystkich grup mięśni oraz poprawienie kondycji.

ABT, ABS- zajęcia modelujące dole partie ciała, przede wszystkim mięśni brzucha, ud i pośladków.

BODY BALL, FIT BALL- zajęcia prowadzone z wykorzystaniem specjalnej piłki.

Zajęcia wytrzymałościowe

SPINNING, POWER BIKE- zajęcia na rowerach stacjonarnych.

HILO- zajęcia oparte o skomplikowany układ choreograficzny, łączące taniec z krokami aerobiku.

Zajęcia rozciągające prowadzone są w wolny tempie, nastawione na poprawę gibkości.

JOGA- rozwój fizyczny i duchowy, dzięki jodze można poprawić sylwetkę, ma także dobry wpływ na sferę psychiczną, działa kojąco na nerwy.

PILATES- trening całego ciała, są to ćwiczenia inspirowane jogą, baletem, ćwiczeniami siłowymi.