// you’re reading...

Sporty Walki

Reklama z Adamkiem może zniknąć z telewizji

Wystąpienie boksera Tomasza Adamka w spocie reklamowym piwa Żywiec wywołał wzburzenie Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Żąda ona wycofania reklamy z telewizji pod groźbą skierowania sprawy do prokuratury. Zgodnie z polskim prawem i ustawą o zapobieganiu alkoholizmowi i wychowaniu w trzeźwości reklama napojów alkoholowych nie może nasuwać skojarzeń ze sprawnością intelektualną czy fizyczną. Według PARP spot w którym cieszący się ogólnopolską sławą bokser zachwala smak i właściwości piwa Żywiec to prawo łamie. Nie jest to pierwsza taka sytuacja, w której udział bierze polski sportowiec. Kilka lat temu szerokim echem odbiła się sprawa bramkarza Jerzego Dudka, który wystąpił w reklamie piwa Warka, a spot po interwencji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji ostatecznie wycofano z emisji.