// you’re reading...

Bieganie

Powrót do formy po kontuzji

W przypadku odniesienia kontuzji należy koniecznie skonsultować się z lekarzem sportowym. Zaciskanie zębów i tzw. „bycie twardym” nie jest dobrym rozwiązaniem. Biegając z niewielką kontuzja można doprowadzić organizm do stanu poważniejszego, którego skutki mogą być nieodwracalne. Powrót do dawnej formy, swojej najwyższej dyspozycji sportowej uzależniony jest od rodzaju kontuzji, sposobie leczenia, rehabilitacji i również od odpowiedniego treningu stosowanego po wyleczonym urazie. Należy powoli i ostrożnie zwiększać obciążenie w treningu jak również zrezygnować z udziału w zawodach na czas pełnego powrotu do sprawności.

Jak postępować w przypadku odniesienia kontuzji spowodowanej przeciążeniem w treningu? Należy ograniczyć bodźce lub całkowicie wyeliminuj, które spowodowały kontuzję (przerwanie trening). Trzeba też udać się po poradę do lekarza sportowego, stosować się do jego wskazówek (poddać się zabiegom rehabilitacji). Dobrze jest znaleźć zastępcze formy ruchu możliwie najbardziej zbliżonych do swojej głównej aktywności-biegania, jeżeli nie można jej wykonywać nawet w ograniczonym stopniu. Po wyleczeniu kontuzji trenuje się ostrożnie, rozpoczyna bieganie z niższego pułapu intensywności obciążeń (biega się mniej i wolniej).