// you’re reading...

Fitness

Masaż na piękny brzuch

Dobry masaż pobudza krążenie krwi, wspomaga przepływ limfy, wzmacnia włókna tkanki łącznej oraz zmusza komórki tłuszczowe do pozbycia się wody. Dzięki niemu składniki aktywne z kosmetyków łatwiej się wchłaniają.

Masaż w domu? To proste - brzuch masuj szorstką rękawicą podczas mycia, najlepiej pod prysznicem. Rób też naprzemienne natryski, raz zimną, raz ciepłą wodą, które obkurczają i rozszerzają naczynia krwionośne, poprawiając napięcie skóry. Najpierw spryskaj skórę woda o temperaturze ok. 37 stopni, potem przez minutę opłukuj ją zimną wodą, zwłaszcza miejsca objęte cellulitem. Następnie znów polewaj się ciepłą wodą i znów zimną. Te zmiany temperatur wzmacniają ścianki naczyń, poprawiają krążenie krwi, ułatwiając dotarcie do komórek tłuszczowych. W efekcie zbierają się tam nagromadzone toksyny. Po kąpieli wmasuj w skórę balsam antycellulitowy np. specjalnych przyrządem z wypustkami lub aparatem elektrycznym. Wystarczy 5-10 min. regularnego, codziennego masażu okrężnymi ruchami.
 
W gabinecie kosmetycznym wykonuje się masaże aparatem, który łączy w sobie laser, masaż ciśnieniowy, fotostymulację i krioterapię. Promienie podczerwone lasera aktywują przepływ krwi, wpływają na rozbicie tłuszczu, stymulują syntezę kolagenu i elastyny w tkance łącznej. Masaż ciśnieniowy rozluźnia tkankę łączną, modelując ciało, drenuje, poprawia unaczynienie tkanek i wpływa na lipolizę tłuszczu. Fotostymulacja redukuje obrzęk - ułatwia usuwanie płynów zalegających wokół naczyń włosowatych, zapewniając prawidłowe mikrokrążenie